Cursus Praktische klachtbehandeling
Wat is juridisch en praktisch de beste manier om met klagers en hun klachten om te gaan?
In Titel 9.1 van de Algemene wet bestuursrecht staan de regels voor de behandeling van klachten door (decentrale) overheden en zelfstandige bestuursorganen. Bij een klacht heeft een organisatie één kans om de klager tevreden te stellen, voordat de ombudsman eventueel in beeld komt. Maar door de reden van de klacht, de afhandeling binnen de organisatie of het gedrag van de klager kan dit moeilijk zijn.
Inhoud cursus Praktische klachtbehandeling
Deze interactieve cursus gaat over de mogelijkheden die de Awb biedt om allerlei klachten praktijkgericht te behandelen. Daarnaast gaat de cursus over effectieve communicatie met verschillende soorten ‘lastige’ klagers, waaronder veelklagers.
Na afloop van deze cursus:

Het programma van de cursus is:
Nadien ontvang je een certificaat van deelname.
Voor wie is deze cursus?
De doelgroep van de cursus is klachtbehandelaars, klachtencoördinatoren, juridisch adviseurs, beleidsmedewerkers en managers, die de klachtenprocedure uit de Awb moeten volgen, maar ook zo effectief mogelijk willen communiceren met klagers.
Cursusmateriaal
Voorafgaand aan de cursus ontvang je het digitale studiemateriaal. Het overige lesmateriaal ontvang je op de cursusdag.
Docent
U krijgt les van mr. Eileen Jonker-Hofman. Zij is senior bestuursrechtjurist en heeft veel praktijkervaring met klachtbehandeling, klachtencoördinatie en veelklagers.
Tevens is zij expert op het gebied van begrijpelijk juridisch schrijven.
Eileen heeft een vaste colomn in het Tijdschrift voor Klachtrecht van de Vereniging voor klachtrecht in de publieke sector.
Praktische gegevens
Datum
Voorjaar 2024
Tijd
Van 13.00 tot 16:30 uur
Locatie
Amersfoort
Investering
€ 349,- excl. BTW p.p. (inclusief cursusmateriaal en koffie/thee/fris).
De BTW is verrekenbaar met het BTW-compensatiefonds voor gemeenten.
Uitvoering incompany
Vanzelfsprekend is het ook mogelijk de cursus incompany te organiseren. Neem contact op voor een prijsopgave.

Contact
Meld je aan voor de cursus via de knop aanmelden of vul eerst het contactformulier in voor meer informatie. Eileen neemt dan zo snel mogelijk contact op.
Meer informatie ontvangen?
Wil je meer informatie over de cursus Praktische klachtbehandeling? Of ontvang je graag een offerte? Neem dan contact met me op via telefoon op 06-53 48 44 86 of via de mail.

Bekijk ook deze cursussen

Cursus Begrijpelijk juridisch schrijven
Hoe formuleer je kort en bondig, zonder afbreuk te doen aan de juridische geldigheid van je tekst?

Cursus Klachtrecht en klachtbehandeling
Wat is zowel juridisch als praktisch de beste methode om klachten af te handelen?

Cursus Regelgevingstechniek
Hoe kun je decentrale regelgeving het beste maken en toetsen?